streda 21. septembra 2011

Posledný

      Už hodinu plačem a strašne ma bolí hlava. Ide mi explodovať mozog. Všetky pocity, ktoré sa mi teraz miesia ako cesto na muffiny v hlave mi narážajú na lebku, spôsobuje to rušivý hrkot a všetko je to ešte znásobené tým, že som žena a dva dni dozadu som na sedem povinných dní vysadila antikoncepciu. Možno to niekto pochopí, nechcela som to napísať proste tak, ako to je. Tento príspevok na FlegmaticWhoa bude posledný. Napriek včerajšiemu hrdinsky a zároveň flegmaticky znejúcemu príspevku, na ktorí ste väčšina 'zo srandy', alebo možno aj seriozne zaškrtli sprosté 'primitívne', len aby ste... no, neviem prečo. Možno to fakt bolo primitívne. 
    V poriadky, karty na stôl. Ako vtedy, keď som písala 'Klaudiu', a mnoho iných. Nie som až tak Flegmatic. Skôr som to Whoa. Môj názor (a môžem sa mýliť, tak ako vždy - a vy ma na moje omyly vždy hneď a vďačne upozorníte) je taký, že nikto doteraz nepochopil význam toho, prečo sa FlegmaticWhoa volá, tak ako sa volá. Flegmatic vieme všetci čo znamená. Je to medzinárodné slovo, a keby niečo - google translator. Whoa - • informal used as a greeting, to express surprise or interest, or to command attention whoa, that's huge! V preklade to znamená výkrik, alebo zvolanie pre prekvapenie, alebo záujem. Ide o to, že neexistuje flegmatický záujem. Jednoducho to nie je, nedá sa. A presne to je význam tohto blogu. Dva jasné významy, ktoré sa zlúčia dokopy a vytvoria nemysliteľný paradox. No a ten nemysliteľný paradox som ja. 
     Pretože včera som sa mohla tváriť, že ako strašne mám to vaše 'primitívne' na háku. Pravda je taká, že nemám. Vôbec, ale absolútne vôbec. Každý jeden zlý ohlas, a teraz nejde ani tak o zaškrtávanie reakcií, každé jedno dokonca aj NEreagovanie - keď vidím koľko ľudí si to prečítalo, a koľko ľudí nejako aj reagovalo - každý zlý ohlas a každý NEohlas ma prebodáva ako samurajská dýka. Najprv rýchlo a agresívne sa mi táto pomyselná dýka zaryje do môjho jemnučkého ega, a potom, keď už si myslím, že veď horšie to už nebude, lebo veď 'first cut is the deepest', tak potom sa tá dýka začne mraučavo otáčať, stále zapichnutá v tom mojom sprostom egu, ktoré vždy potrebuje pohladkať, zarýva sa hlbšie, rýpe sa v ňom, hore - dolu, na všetky svetové strany sa otáča, a ja zatiaľ môžem nečinne sedieť, s otupeným mozgom a do krvi urazeným egom bezmocne sledovať, ako tej negácie pribúda, ako pomaly, ale iste zakrýva všetky dobré ohlasy, všetky pochvaly. A zrazu je tam len to chúďatko zranené ego. Sedí si tam, v mojej hlave, zakrvavilo klávesnicu, vypínam sa. Ráno sa zobúdzam, a oči sa mi rozlepujú pod poryvom monitorového svetla, štatistika hlása že si to pozrelo toľko a toľko ľudí, negácie asi 87%, zvyšné pochvaly, ktoré sú tak malé, až sú takmer neviditeľné, a teoreticky podstatné asi tak, ako je pre topiaceho sa podstatná slamka od mojita. Je mi to teda hovno platné. 
     Egoista som, namyslená a lúbim milujem neskutočne zbožňujem pochvaly. Komplimenty. Uznania za dobrú prácu. Keď za dobrú prácu nedostanem od väčšiny uznanie, pre mňa to znamená, že to vlastne dobrá práca nebola. Moja skromnosť sa v určitých veciach nerovná nule, ale zachádza až do mínusu. Ospravedlňujem sa. Som asi fakt človek, predsa len.
    Ďalšia vec, prečo už nechcem nebudem písať blog, je ten, že aj napriek tomu, že sa na jednej strane neskutočne teším (asi ako keď malé decko dostane za prvú jednotku v škole vílet do cukrárne), že si tento blog číta čoraz väčšia masa ľudí (cca 250 vzhliadnutí za deň!), tým pádom ma to aj neskutočne desí. V štatistike bezmocne sledujem, ako si niekoľko desiatok ľudí včera / predvčerom / dnes prečítalo blogy, ktoré boli pre mňa výsostne intímne, osobné, ukazovali mňa a moju rodinu tak, ako to všetko bolo, bez prikrášlení, bez preháňania, čistú pravdu. Ľudia - netuším či cudzí, alebo ich stretávam každý jeden deň - chodia okolo mňa a bez toho, aby som im to chcela všetko povedať, to vedia. Všetko. Vlastne všetko to podstatné. Moje všetko. 
    Ľudia ma poznajú ešte skôr, ako ma uvidia. Skôr, ako so mnou prehovoria jednu jedinú vetu. Znie mi to strašne desivo. Strácam súkromie. Nemohla som si písať denník, lebo mi ho kradla a čítala mama. Tak som začala blogovať. Teraz mi kradnú a čítajú môj život všetci na internete. A s mojim dovolením. Nemôžem s tým nič urobiť, jedine vymazať tie príspevky, čo je blbosť, lebo potom ich stratím navždy, a moja dcéra si nikdy neprečíta, že ako to dopadne keď naserie svoju babku. A okrem toho si to už aj tak prečítalo dosť vela ľudí.

     Prestávam písať. Myslím blog. Prestávam blogovať. Tieto dve slová mi trvalo vyťukať 13 minút, a každý úder klávesnice bol ako úder kladivom po hlave. Prsty mi behajú po vlhkej klávesnici, utieram slzy z líc a z toho štvorčeka kde sa chodí prstom namiesto myše. Nevládzem, dojebali ste ma. Vyhrali ste , uznávam. Krásne tu svietia tie dve slová... Viete ako sa cítim? Jasné, nemôžete vedieť. Neblogujete. Ste len diváci, vlastne čítači. Obecenstvo. Čo spraví herec, keď ho po každom predstavení ľudia obsypú kritikou? Správne. Prestane hrať. Zakuklí sa do seba, možno bude ešte recitovať repliky Shakespeare, ale tajne, u seba doma v napustenej vani, v nejaký melancholický upršaný večer. Na studených mokrých kachličkách bude mať položený pohár červeného, a bude si potichu, tak aby nezobudil ani mačku na radiátore, tichučko a mäkko si bude šomrať svoje časti scenára, ktorý bude už dávno zahrabaný kdesi na povale. To som ja. Herečka. Urazená, zničená, egoistická, precitlivená herečka, ktorá si práve uvedomila, že celé to jej ego z bubliny prasklo. Vzdávam sa toho, čo zo sprostého internetu najviac milujem. Vzdávam sa toho, čo jedni nazývajú talentom, a tí druhí, ktorých je viac, to nazývajú primitivizmom. Plytkosťou. Zbytočnosťou. Vulgárnosťou. 
     Takže končím. Ľudí budem urážať už iba do očí, a svoje pocity budem dusiť v sebe, lebo aj tak to nikoho nezaujíma, alebo ho to zaujíma až tak veľmi, že to šíri ďalej. 
     Zachvíľu sa tu utopím vo vlastných slzách, takže ma ospravedlňte, ale ja odchádzam zo scény. Majte sa krásne, a ak som niekedy v tomto mojom blogu urazila, tak mi to prepáčte. Ja som si len pumpovala vlastné ego. 
      Adios.

18 komentárov:

  1. dievča, skvele píšeš. neprestávaj. týmto článkom si spravila neuveriteľný pokrok, dobrý len pre teba samú. veľký posun vpred, nadväzuj na ňho.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Máš niekoľko možností, v nastaveniach si môžeš dať "súkromné" a máš to ako denník, ale ti ho nik neuvidí, kým si opäť nezmeníš nastavenie.

    ----

    Nemôžeš očakávať, že ti každý návštevník zanechá komentár. 250 návštev neznamená 250 ľudí. Aj ja sám ti môžem spraviť 250 návštev. Pozri si, koľko unikátnych IP ti sem chodí a ako dlho tu boli, lebo ak t je niekto pod 20 sec, tak je jasné že nič nečítal a ak aj nejaký (akoukoľvek formou) názor zanechá, nie je vôbec relevantný ;)

    ----

    "“Existuje nepísané presvedčenie že pokiaľ nemáš uznanie od ľudí, si zbytočný.” ~ Byron Kate

    Jedna z najväčších prekážok pri budovaní svojej sebaúcty je neustála potreba uznania – priaznivej mienky od ostatných ľudí.
    Pokiaľ ľudom niekto nepovie akú dobrú prácu odviedli, ako dobre vyzerajú, akí sú skvelí, nič z toho nepovažujú za pravdu. Neveria v seba samých a tak potrebujú nájsť niekoho, kto v nich bude veriť.
    Problém je v tom, že pokiaľ neveríš v seba samého, nikdy nebude záležať na tom čo pozitívne o tebe povedia ostatný, pretože najdôležitejšia osoba v to neverí. A tou najdôležitejšou osobou si ty.
    Pravidelne budeš hľadať čoraz viac a viac ľudí, ktorí ti povedia že máš na tomto svete hodnotu. Hľadanie bude pokračovať až nájdeš jednu osobu, ktorá bude súhlasiť úplné vo všetkom s tým v čo naozaj veríš a čo si naozaj o sebe myslíš- že si nula. A potom vôbec nebude záležať na tom milióne ľudí, ktorí o tebe povedali úžasné veci, zapamätáš si iba tých ktorí o tebe rozprávali negatívne."
    - toto je prvých pár viet môjho najnovšieho článku. Prečítaj si ho celý, možno ti niečo dá, možno nie.

    ----

    Nedávno som aj ja zvažoval myšlienku, že prestanem písať, teda hlavne zmažem jednu rubriku. Nespravil som to. Uvedomil som si jednu podstatnú vec. Presne ako ty píšeš, že sú všetci len diváci, pozorovatelia. A o tom to je, si viac. Si inde, si ďalej. Je to tvoj digitálny papier a môžeš si naň písať čo len chceš, ako chceš, kedy chceš a koľko chceš.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. PS: Anonymný, aspoň sa podpisujte do komentárov, lebo Anonymný povedal(a)... je ako keď idete večer po meste a niekto na vás z idúceho auta ziape. Je jedno či vulgárnosti alebo chválu.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. psychoastronaut, asi sa s tebou potrebujem stretnut.

    -Leila.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Leila, na detailoch sa môžeme dohadovať cez fejsbúk, žiadosť som ti poslal.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Ty si ten čo má takú nejakú arabskú hatlaninu namiesto mena a v zátvorke štyri písmená so začiatočným S ?

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Neprestávaj písať! Určite nie. Myslím, že je nás zopár, ktorí to tu radi čítame bez toho aby sme si mysleli, že je to primitívne. Kašli na ostatných a rob čo ťa baví :)))

    Inak mistr PsychoAstronaut aka M.S. posielam pozdrav ;)

    Zuzka

    OdpovedaťOdstrániť
  8. "Teraz mi kradnú a čítajú môj život všetci na internete. A s mojim dovolením. "

    No a? Ty si zrejme absolutne neuvedomujes, ako si protirecis. Ak niekomu nieco dobrovolne ponuknes a dovolis, a on to prijme, nekradne Ti nic, a uz vobec nie na internete, ktory je zalozeny aj na anonymite.
    Sama a dobrovolne si zverejnila svoju identitu, dobrovolne si ponukla svoje intimnosti zo sukromia. Sama a dobrovolne si sa rozhodla poosierat a pourazat kohokolvek kto ti prisiel pod ruku. Nuz, ale ak namiesto urazania ludi v blogoch, sa ich chystas urazat z oci do oci, to tiez nie je velka vyhra.
    Prirovnavas sa k hercovi, ktoreho ludia po kazdom predstaveni obsypu kritikou. No bodaj by nie, ked negativisticky a depresivny herec v jednom kuse hadze hnile vajcia nielen po vsetkych na javisku, ale aj po obecenstve. Castokrat uplne bez priciny. Len tak, z pasie, lebo to robi dobre jeho egu. Egu z bubliny... A potom sa ospravedlnuje: ,,Ak som niekoho tymi vajciami pospinil a zasmradil, prepacte mi to. Viete, ja som si len pumpoval vlastne ego...taku svoju bublinu...ale praskla mi..."
    Je take trefne slovenske porekadlo: ´kto seje vietor, zne burku´. Co tak zacat siat nieco, z coho by sa nasledne neblyskalo a nehrmelo...?


    noktoasi

    OdpovedaťOdstrániť
  9. mOhla by som byť tvojou matkou, vek na to máme obe :-) .. tvoje písanie ma oslovilo a pripájam s ak tým, čo ti hovoria, že rozhodne písať vieš ... a verím, že ti Evita knihu vydá! Už teraz sa na nu teším!!!MoMa

    OdpovedaťOdstrániť
  10. kto je 'noktoasi'? to nie je adekvatny podpis.
    Lebo neuražam ludi bez priciny, len som napisala kto co povedal, kto co spravil prip. kto ako vyzeral. urazka? nie. vola sa to konstatovanie faktu. jasne, nebudem 'urazat' ludi do blogu, lebo je to čo? falošné? ok. nebude ani pekné ked budem 'urazat' ludi do oci, lebo je to čo? drzé? netaktné? eh,... nie je náhodou práve toto falošné? no neviem... kto seje vietor, žne búrku, ale niekto ten búrkový dážď, čo zmýva špinu naozaj miluje :)

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Ehm, tak ty neurazas ludi bez priciny, ty len konstatujes fakty.
    Ok, tak prejdime k faktom, co sa teba tyka.
    Na margo tvojich psychologickych a vizualnych rozborov inych len tolko, ze
    sa tvaris ako inteligentna, dokonala a silna osobnost s okamzitym odhalenim profilu kohokolvek, pritom si sama vo svojom vnutri velice silne rozhadzana tak, ze by si na tebe posmakoval nejeden psychiater. Tvoj vonkajsi dizajn hodnotit nemozem, pretoze ta nepoznam, ale podla tvojho suverenneho (castokrat povyseneckeho a pohrdaveho) hodnotenia inych, tak to musis byt prinajmensom miss vasej ulice.
    Niektore tvoje blogy su evidentne hlasnym vykrikom duse, ktora doslova prosi o pomoc, trebars ten o "Vianociach":
    "...nechcem byť vulgárna..."
    Pochopitelne, pises predsa o Vianociach... Hlavne, ze o par riadkov znova zavalis:
    "Okrem toho, moja mama mi vždy predvedie s plnou noblesou že ako vie vycucnúť surovej rybe (!) mozog (!!!!!!). MÁM V PIČI že je to zdravé."
    Bravo. Sak su Vianoce, neee?

    "U nás to nikdy nie je žiadna rodinná pohoda.
    Naši sa síce priamo na Štedrovečernú večeru niekedy tvária, že hurá, vianoce, ale vidno že to je len kvôli fotkám. Faloš. Takže rodina pokope - nula bodov.
    Stromček. Nenávidím ho.
    Skurvené Vianoce vám želám..."

    No parada. Takto vyzera "osobnost", ktora vyrasta vo vyslovene v chorom prostredi. Kazdy zdravy a normalne dusevne vyvinuty jedinec, zijuci v akotak harmonickych rodinnych vztahoch, sa na Vianoce tesi, ci dieta, ci dospely. Nuz, ale ak Tebe prinasaju Vianoce take zazitky ako opisujes, niet sa co cudovat tvojim psychotraumam a tymto hustym vylevom rozbitej duse.
    Take su fakty, mila Leila. Hole a neskreslene.

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Noktoasi je určite Obama, lebo no kto asi by to bol, však?

    "Tvoj vonkajsi dizajn hodnotit nemozem, pretoze ta nepoznam, ale podla tvojho suverenneho (castokrat povyseneckeho a pohrdaveho) hodnotenia inych, tak to musis byt prinajmensom miss vasej ulice."

    - parádna kokotina. Takže tvojím myšlienkovým pochodom sa dostávame cez myšlienku, že komentovať (mať názor) na výzor niekoho, či niečoho, môže mať len niekto (niečo) krajšie. Čiže keď sa týmto pochodom presúvame k záveru, dostávame sa k myšlienke, že výzor najkrajšej osoby (veci) už nik nemôže komentovať, lebo nevyzerá lepšie? Alebo, ako môže niekto povedať, že tamten obraz je krajší či lepší než iný, ak on sám nieje obraz? Keď to rozlúsknem, získam svoju (7 v poradí) Nobelovú cenu. Juchú!

    "No parada. Takto vyzera "osobnost", ktora vyrasta vo vyslovene v chorom prostredi. Kazdy zdravy a normalne dusevne vyvinuty jedinec, zijuci v akotak harmonickych rodinnych vztahoch, sa na Vianoce tesi, ci dieta, ci dospely."

    - ďalšia kokotina. Presnejšie: "Kazdy zdravy a normalne dusevne vyvinuty jedinec, zijuci v akotak harmonickych rodinnych vztahoch, sa na Vianoce tesi, ci dieta, ci dospely." Čiže tých 1,4 miliardy moslimov, ktorí sa na Vianoce netešia sú dáky divný, však? Tých 900 miliónov Hinduistov tiež vyrástalo v zlom prostredí a nie sú normálni a duševne vyvynutí. O 360 miliónov stúpencov Budhizmu netreba ani hovoriť. A tak ďalej a tak ďalej až sa dostaneme k Ateistom.

    Ty, bezmená a bezpohlavná bytosť, ty si kto? Ak sa chodíš pravidelne modliť tak chápem tvoju radosť z vianoc. Ale ak si len pokrstený(á) a pak sa tešíš na vianoce tak si pokrytec. Takých mám najradšej, Kresťan len na vianoce a na smrtelnej posteli.

    OdpovedaťOdstrániť
  13. že dakujem psychoastronautovi, to je prva najpodstatnejsia vec.
    Dalsia vec. Nikdy som sa netvarila ako 'dokonala a silna osobnost s okamzitym odhalenim profilu kohokolvek', pretože ak by si Ty, osoba, ktorá očividne číta len to, čo chce, a nie všetko (lebo bolo vyslovene žiadané nech sa ľudia podpisujú pod komentáre, pretože ak máte gule na to mi dávať rady do života a robiť môj psychologický rozbor tak sa za svoje názory aj podpíšte), prečítal VŠETKO (a inak o tom je moj blog, lebo príspevky na seba občas aj nadväzujú), tak by si zistil/a že sama priznávam že áno, som na tom psychicky možno inak ako dcérenka z Barbie domu. Že mám takéto a takéto problémy. Málokedy napíšem viac o tom, ako sa cítim než o tom, čo sa stalo. Niekedy napíšem len že stalo sa toto a toto. Ale každý pochopí, že ako som sa pri tom cítila.

    A inak, časť o vianociach ma nesmierne pobavila že:
    vykrikom duse, ktora doslova prosi o pomoc, trebars ten o "Vianociach":

    Pardón, asi sme sa (ZASE A ZNOVA, PO TRILIONTY KRAT) zle pochopili. To, že nenavidim Vianoce, tak tym prosim o pomoc? Pardon? Niekto si tu očividne kazdy treti riadok zase? 'Kazdy zdravy a normalne dusevne vyvinuty jedinec, zijuci v akotak harmonickych rodinnych vztahoch, sa na Vianoce tesi, ci dieta, ci dospely.' MULTIKOKOTINA, bez urážky. Akože ked sa neteším na Vianoce, tak som narušený, psychicky padlý psychopat?! Nenapísala som tam inak XY dôvodov, PREČO sa na tie Vianoce neteším? A inak ukážem ti prstom na minimálne 10 ľudí z môjho okolia, ktorí sa na tento sviatok tiež netešia, práve kvoli pretvárke raz za rok. Ale to je pre Teba, milý/á Anonym určite úplne zbytočný fakt, lebo tých 10 osôb je určite aj tak 'psychotraumy a husté vylevy rozbitej duše', že? :)


    ps.: budem písať aj tak, psychicky rozbitý človek píše lepšie ako veselý bigotný katolík (?)

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Ejha, pan PsychoAstronautik sa nam kapanek rozculil. :-) Klud, priatelu, nic az tak mimoriadneho sa zas nedeje.
    Hmmm, take nieco ako ´ironia´, ti asi vela nehovori, vsak...? To k tej "miss ulice". Vies, to bol len taky forik... :-)

    Ale "logikou" si obdareny statocne, vsetka cest.
    Ehmm, takze moslimovia, hinduisti a budhisti... Looool... Clovece, ved ty si namojveru genius. Ved tu aj male dieta by pochopilo, ze rec je o tunajsich ludoch, nie o eskimakoch, alebo papuancoch. :-)
    Ty moj famozny "logik", ja ti s tym este pomozem, ziadny problem. Totiz, pokojne si tam mohol prifarit (podla tvojej uzasnej "logiky" vo vyratuvani roznych inych nabozenstiev, vierovyznani a zvyklosti inych narodov, ktore Vianoce mozno ani nepoznaju) aj nejake cernoske kmene, ktore o Vianociach nemaju ani paru, popripade aj aborigencov. Aha, a este aj jehovistov, ti sice vedia co su Vianoce, ale neuznavaju a neslavia ich.

    Nevadi, ale predsa len jedna pozitivna sprava. Az od teba som sa dozvedel, ze ak sa clovek podpise povedzme - ´PsychoAstronaut´, uz to nie je anonym, ani bezmenna a bezpohlavna bytost. A davaj bacha na plural. Tamsa obcas pise "i, í".
    Tak pa.


    -------------------
    A este odpoved pre Leilu.
    "Akože ked sa neteším na Vianoce, tak som narušený, psychicky padlý psychopat?"
    Nieee, urcite nieee, mozno snad - padly PsychoAstronaut. :-))

    "A inak ukážem ti prstom na minimálne 10 ľudí z môjho okolia, ktorí sa na tento sviatok tiež netešia..."
    To je v poriadku, nie si sama, tiez osobne takych poznam. Ale tak nenavistne, a s takym odporom k Vianociam ako mas ty, to som sa este nestretol. :-) No co uz, rodinu si clovek nevyberie. Psychoterapeuti a PsychoAstronauti maju v dnesnej dobe slobody a demokracie plne ruky prace. Zlate casy a zlata bana pre nich...
    K tym radam do zivota a psychologickym rozborom len tolko, ze s tym si zacala ty. Dostala si len dobre mienenu radu, aby si zacala siat tak, aby si nezala burku. Nielen tu, ale aj v zivote, co je ovela neprijemnejsie, vsakze...
    A este raz, internet funguje tak, ze sa podpisat mozem, aj nemusim.


    Ale mam pre teba dobru spravu, tu uz koncim nadobro. Ta moja zastavka tu bola iba nahodna, kedze vstup na tvoju stranku je pristupny kazdemu.
    Internet je aj zabava, tak preco by sme sa nezabavili, no nie? :-)))
    Zbohom

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Áno, áno, rozčúlil som sa do nepríčetnosti, polámal som špajdle, potrhal slamky a nakoniec si to odskákala klávesnica... :D

    Ja som taktiež tunajší a nie som Slovák ani kresťan nie som, na vianoce sa neteším lebo ich mám v <>.

    Moje meno aj môj blog je to isté. A môj blog ma vystihuje, aj presnejšie opisuje viac než tvoj profil na fejsbúku.

    Zbohom.

    OdpovedaťOdstrániť
  16. :D bože to bol taký idiot neskutočný premudrelý! :D hej S. odteraz si PsychoastronaUTIK! úúú, vieme niečo o rozličných svetových kultúrach. Zistila som že som nenávistná. Tuto anonyma by niekto mal poučiť o netikete :) Keby niečo, gúgluj. To znamená že do kolonky vyhľadávať na webovej stránke www.google.sk zadáš že 'netiketa'.


    THnxGod že si tu bol len náhodne.

    OdpovedaťOdstrániť